نبض فردا

ساخت وبلاگ
به گزارش ایسنا، پیش از سال جدید صحبت‌هایی مبنی بر احتمال حذف سامانه سوخت بنزین طی امسال مطرح بود، اخباری که مبنای آن صحبت‌های وزیرنفت مبنی بر بی‌فایده بودن ادامه این طرح در مورد بنزین با رسیدن به قیمت تک‌نرخی، کنترل قیمت و قاچاق، بود، اما این اتفاق در سال نو محقق نشد.

درحالیکه طبق آخرین اخبار دولت همچنان در حال بررسی ادامه یا حذف این سامانه و نظرات موافق و مخالف بود، توکلی، نماینده تهران در مجلس خطاب به دولت نامه‌ای را در مورد حذف سامانه سوخت هوشمند نوشت.

نامه اعتراض آمیز توکلی نسبت به احتمال حذف سامانه هوشمند سوخت بنزین، در حالی نوشته شده بود که زنگنه در کمیسیون انرژی مجلس ادامه استفاده از این سامانه را غیرضروری دانسته بود.

نامه توکلی چند روز بعد پایه مصوبه‌ای در مجلس شد که دوام آن نیز به اندازه سرعت تصویبش بود، مصوبه‌ای برای تعیین سقف ۱۸۰ لیتری مصرف بنزین با نرخ۱۰۰۰ تومان و افزایش قیمت با عنوان عوارض به صورت پلکانی برای مصرف بیشتر تا سقف ۲۰۰۰ تومان.

چند ساعت بعد از تصویب این سقف با وجود مخالفت دولت، ناگهان نمایندگان طی چند ساعت به اشکالات این مصوبه شتاب‌زده و تاثیرات آن در گران شدن بنزین و البته بازگشت به سیستم چند نرخی پی برده و این بار با نظر اکثریت، مصوبه به کمیسیون تلفیق برای بررسی ارجاع داده شد.

حال کمیسیون تلفیق در نتیجه‌گیری خود در مورد این مصوبه اعلام کرده است که بنزین امسال گران نمی‌شود، اما برای پرمصرف‌ها دو نرخی خواهد شد.

این درحالی است که مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی، می‌گوید چند نرخی کردن سوخت امکان‌پذیر نیست و دولت در دوران دو نرخی بودن نیز با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کرد.

او می‌گوید ممکن است سامانه را بتوان برای اجرای این طرح آماده کرد اما انجام کنترل‌های بعدی مشکل‌زا است.

با این اظهارات و با توجه به اشاره‌های چندباره وزیر نفت درباره عدم لزوم ادامه سامانه به نظر می‌رسد، دیدگاه دولت به حذف سامانه سوخت نزدیک‌تر باشد با اینکه تا پیش از مصوبه مجلس در حال بررسی نظرات مخالف و موافق در این‌باره بود.

حالا تصمیم به عهده دولت گذاشته شده است،اما نه در حد انتخاب بین بودن یا نبودن سامانه سوخت بنزین، بلکه تنها در حد اینکه سقف مصرف ماهانه و سالانه بنزین را برای مصرف‌کنندگان تعیین کند و شاید این برای حل مشکل مصوبه قبلی یعنی دخالت در امور اجرایی، به طرح جدید افزوده شده است.

سامانه سوخت باقی می‌ماند، قیمت پایه بنزین افزایش نمی‌یابد، اما چند نرخی شدن بر مبنای مصرف هنوز مطرح است، کمیسیون تلفیق می‌گوید دولت در مورد دو نرخی شدن باید تصمیم‌ بگیرد و البته هنوز نمی‌توان مطمئن بود که منظور از دو نرخی بودن این است که تعیین پلکانی قیمت بر اساس مصرف کنار گذاشته می‌شود و برای تمام پرمصرفان یک نرخ جداگانه اعمال خواهد شد یا منظور از دو نرخی همان تعیین پلکانی قیمت است.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:03

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: همواره وقتی بازار مسکن به رکود برمی‌خورد بازار اجاره داغ می‌شود؛ چرا که توان خرید متقاضیان پایین می‌آید. بر همین اساس در شرایط فعلی رکود مسکن احتمالا اجاره بها در سال جاری بین 5 تا 8 درصد بالاتر از شاخص تورم قرار می‌گیرد.

وی افزود: در اسفند ماه سال گذشته شاهد بودیم که قیمت ملک مقدار اندکی افزایش پیدا کرد. علتش این بود که همه تصور می‌کردند قیمت مسکن در سال 95 جهش خواهد یافت. اما به طور قطع و یقین رشد قیمت مسکن در سال 95 پایین‌تر از نرخ تورم عمومی خواهد بود و جهش قیمت نخواهد داشت.

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده احتمالا دولت برنامه‌هایی را برای حوزه‌های اقتصادی از جمله مسکن خواهد داشت. این مساله امیدواری‌هایی برای افزایش توان متقاضیان مسکن ایجاد می‌کند. البته بانک مسکن در سال جاری وام‌ها را افزایش داد و شاهد بودیم که وام 80 میلیون تومانی به 160 میلیون تومان رسید اما تسهیلات باید متناسب با قیمت مسکن و به صورت شناور پرداخت شود.

خسروی با اشاره به سه دوره جهش قیمت مسکن پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال‌های 68، 86 و 91 شاهد بودیم که قیمت مسکن یکباره جهش کرد. در سال 91 رشد سه برابری قیمت دلار باعث افزایش سه برابری قیمت مسکن شد و به همین دلیل با قدرت خریداران مصرفی فاصله‌ی بسیاری گرفت و هنوز این فاصله پر نشده است. لذا مسکن در سال 95 ظرفیت جهش قیمت ندارد.

وی تاکید کرد: ثبات سیاسی و ثبات اقتصادی رابطه‌ای تنگاتنگ با هم دارند و بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند. در اواخر سال گذشته شاهد امضای برجام بودیم اما مباحثی که در سال جاری مطرح می‌شود نشان می‌دهد دریچه‌های برجام هنوز به روی اقتصاد کشور باز نشده است.

رییس سابق اتحادیه املاک تهران با بیان این‌که 184 شغل کلیدی به بخش مسکن وابسته است، گفت: 70 درصد بخش مسکن به اقدامات دولت بستگی دارد، بخشی هم در دست واسطه هاست و مقدار اندکی به مساله‌ی برجام مربوط می‌شود. لذا برای رونق مسکن در سال جاری باید هر سه بخش ذکر شده با یکدیگر تعامل داشته باشند.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 166 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:03

اگرچه کلیه ی شرکت های خارجی طبق قوانین و مقررات کشور متبوع خود به ثبت رسیده اند و غالباَ به صورت سهامی یا مسئولیت محدود فعالیت دارند ،لیکن برای فعالیت در قلمرو جمهوری اسلامی ایران تابع قوانین و مقررات خاصی هستند.بر اساس ماده ی سوم از قانون راجع به ثبت شرکت ها مصوب 1310، هر شرکت خارجی برای اینکه بتواند به وسیله ی شعبه یا نماینده به امور تجاری یا صنعتی یا مالی در ایران مبادرت نماید باید در کشور اصلی خود شرکت قانونی شناخته شده و در اداره ی ثبت اسناد تهران به ثبت رسیده باشد.ماده ی 5 قانون ثبت شرکت ها،نمایندگی یا مدیریت شعبه ی شرکت های خارجی را مکلف به ثبت شرکت در ایران کرده است،مشروط بر اینکه بخواهند در ایران فعالیت کنند.عدم ثبت موجب صدور حکم پرداخت جریمه توسط اشخاص مسئول و جلوگیری از فعالیت شرکت و شعبه ی آن در ایران می شود.

همچنین طبق ماده ی 4 آئین نامه ی اجرایی نحوه ی تاسیس و عملیات شعب بانک های خارجی در ایران(مصوب 28/12/1387 هیلت وزیران)تشریفات تاسیس شعب بانک های خارجی در ایران طبق دستورالعمل اجرایی بانک مرکزی خواهد بود و بر اساس ماده ی 9 آئین نامه ی اجرایی نحوه ی تاسیس و عملیات شعب بانک های خارجی در ایران(مصوب 28/12/1387 هیات وزیران)شعب بانک های خارجی در ایران زیر نظر بانک مرکزی ایران باید فعالیت کنند و ضوابط نظارتی مرتبط با نسبت های نقدینگی،ایفای تعهدات و محدودیت های مربوط به تسهیلات تعهدات کلان و ساز و کارهای مرتبط با نظام کنترل های داخلی تعیین شده توسط بانک مرکزی را رعایت کنند.
شرکت های خارجی که در کشور محل ثبت خود شرکت قانونی شناخته می شوند،مشروط به عمل متقابل از سوی کشور متبوع،می توانند در زمینه هایی که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود در چارچوب قوانین و مقررات کشور به ثبت شعبه یا نمایندگی خود اقدام کنند.
انحلال شعبه:
طبق قاعده ی کلی انحلال هر شخصیت حقوقی به دو صورت متصور است:
الف)با تصمیم صاحبان آن
ب)به حکم مراجع ذیصلاح
لیکن در آئین نامه ی مزبور فقط حالت دوم پیش بینی شده که مقرر می دارد:«ماده ی 6 اشخاصی که مجوز فعالیت آن ها از سوی مراجع ذیصلاح لغو می شود مکلفند در مهلت تعیین شده توسط اداره ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی نسبت به انحلال شعبه یا نمایندگی و انجام امور تصفیه آن اقدام نمایند.
تبصره:شرکت هایی که مجوز فعالیت آن ها تمدید نمی شود ، 6 ماه مهلت دارند تا نسبت به انحلال شرکت ثبت شده و انجام امور تصفیه آن اقدام نمایند.»
بر اساس ماده ی 10 طبق آئین نامه ی اجرایی نحوه ی تاسیس و عملیات شعب بانک های خارجی در ایران(مصوب 28/12/1387 هیات وزیران) در حالات زیر امکان تعطیلی شعبه ی یک بانک خارجی در ایران وجود خواهد داشت:
الف)عدم رعایت دستورالعمل های بانک مرکزی
ب)به درخواست بانک خارجی مبنی بر تعطیلی شعبه ی خود
ج)در صورت توقف فعالیت های شعبه بیش از یک هفته بدون مجوز بانک مرکزی
د)در صورت احراز بانک مرکزی به نادرست بودن اطلاعات ارائه شده توسط بانک خارجی
همچنین ماده ی 12 آئین نامه ی مزبور مقرر می دارد:
بانک خارجی نمی تواند قبل از ایفای تعهدات شعبه ی خود در مقابل بستانکاران و سایر مشتریان در ایران نسبت به تعطیلی(انحلال)شعبه اقدام نماید.
تصمیم راجع به انحلال شرکت باید به مرجع ثبت شرکت ها اعلام شود تا پس از ثبت به اطلاع عموم برسد. ضمانت اجرای عدم ثبت و اعلان انحلال شرکت بلا اثر بودن آن در مقابل اشخاص ثالث است.

ثبت شرکت فکر برتر، با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه های حقوقی و ثبتی آماده ی پاسخگویی به کلیه ی سوالات شما در زمینه ی ثبت شرکت و ثبت برند می باشد.
شما همواره می توانید سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

ثبت شرکت فکر برتر - [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:03

محمد مهدی رییس‌زاده - مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که نمایندگان مجلس امروز دفاع جانانه‌ای از اصلاح بند 20 قانون رفع موانع تولید کردند، اظهار کرد: در این قانون ابهام و تضادی وجود داشت که با اصلاح آن و تصویب در مجلس، این ابهام رفع شد.

وی افزود: در قانون پیشین در صدر ماده 20 تعیین نرخ و فرآیند تسویه بدهکاران ارزی حساب ذخیره ارزی به عهده دولت گذاشته شده بود و بر اساس تبصره یک همان ماده، اگر بدهکاران ظرف مدت سه ماه به بانک‌ها مراجعه می‌کردند می‌توانستند بدهی خود را به نرخ روز گشایش اعتبار تسویه یا تعیین تکلیف کنند که این دو مورد با هم در تضاد بود.

دبیر انجمن صنایع نساجی تصریح کرد: به این ترتیب بدهکاران از مهرماه 1391 براساس آیین‌نامه اجرایی دولت یک وام ریالی با نرخ سود 20 درصد برایشان محاسبه می‌شد؛ به طوری که تا امسال 80 درصد سود روی این بدهی اعمال می‌شد.

رییس‌زاده با بیان این‌که این مشکل در اصلاحیه امروز رفع شد، ادامه داد: به این ترتیب قرار شد که بدهی بدهکاران ارزی دولت به نرخ روز گشایش محاسبه و یک وام ریالی برای آنها در نظر گرفته می‌شود و طبیعتا دولت نیز باید در آیین‌نامه خود بازنگری کند.

وی همچنین درباره‌ چهار بانک ملت، رفاه، تجارت و صادرات که از دولتی به خصوصی تبدیل شده بودند و می‌گفتند که این قانون شامل حال ما نمی‌شود، گفت: این بانک‌ها اعتقاد داشتند قسمتی از بدهی‌ که در سال 1389 با دولت تهاتر شده دیگر از اموال خود بانک است و باید به نرخ روز محاسبه شود که در اصلاحیه امروز تصویب شد که این بانک‌ها نیز شرایط سایر بانک‌ها را خواهند داشت.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران همچنین با اشاره به مشمولان جزء «د» بند شش قانون بودجه 1388 اظهار کرد: این افراد کسانی هستند که در سال 1388 درخواست تسهیلات از حساب ذخیره ارزی را داشتند، اما به دلیل نداشتن موجودی در این صندوق تبصره‌ای در قانون بودجه آورده شد که از منابع ارزی بانک مرکزی تا سقفی مشخص اجازه برداشت داده شود و بانک صنعت، معدن و تجارت نیازهای آنها را تامین کند.

رییس‌زاده افزود: در حال حاضر که زمان بازپرداخت آن فرا رسیده، گفته می‌شد با توجه به این‌که منابع برای بانک مرکزی بوده باید آنها را با ارز آزاد پرداخت کنند که مشمولان این ماده نیز شرایط سایر بدهکاران حساب ذخیره ارزی را پیدا کردند.

به گفته مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران، بدهکاران ارزی دولت از زمان ابلاغ این آیین‌نامه تا شش ماه فرصت دارند که با مراجعه به بانک‌ها براساس این فرمول بدهی خود را تسویه یا تعیین تکلیف کنند.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:40

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پس از واکنش های منفی که معدودی از رسانه‌های داخلی نسبت به سخنان ولی‌الله سیف در شورای روابط خارجی آمریکا نشان دادند، حمید بعیدی نژاد رئیس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران، در یادداشت تلگرامی امروز صبح نوشت: متاسفانه طرح این موضوعات مهم که به صریحترین بیان لازم توسط آقای دکتر سیف در گفتگوهایشان با مقامات و موسسات آمریکایی تشریح گردید با تلاش خیلی شتابزده برخی رسانه ها در داخل کشور به نفی دستاوردهای برجام قلب واقعیت گردید.

وی در ادامه این یادداشت دو نکته را متذکر شده است:

1- اگر خواسته باشیم که یک جمله از صحبتهای آقای دکتر سیف در آمریکا را از چارچوب اصلی بحث آن خارج کنیم و بعد حول و حوش آن یک کار تبلیغاتی علیه کلیت برجام و نفی دستاوردهای آن انجام دهیم، خب این بحث دیگریست.

اما برای درک کامل یک کلام، باید علاوه بر منطوق، به مفهوم ( به معنای دقیق زبانشناختی آن) و چارچوب آن کلام هم دقت کافی نمود. واقعا هر کسی تمامی مطالب بیش از یکساعت گفتگو و پاسخ به سوالات در شورای روابط خارجی و بعد هم مصاحبه آقای دکتر سیف با یکی از شبکه ها در آمریکا را دنبال کند مطالب ایشان را خیلی روشن و واضح درک خواهد کرد.

مطالب ایشان همه ناظر بر نیاز به تضمین دسترسی ایران به نظام تجارت بین المللی، ضرورت امکان دسترسی ایران به دلار در تبادلات بین المللی، و ضرورت اعطای تضمین های کافی آمریکا به بانکهای بزرگ اروپایی برای کار با ایران بوده اند که بخوبی توسط ایشان بعنوان عالیترین مقام بانکی کشور مطرح شده اند.

اینکه تلاش شود مطلب محوری ایشان که دستاوردهای برجام در این حوزه های دسترسی ایران به دلار و تضمین کار بانکهای بزرگ اروپایی با ایران خیلی کم بوده است، به کلیت برجام تسری یابد قطعا نادرست است و با صحبتهای ایشان اصلا همخوانی ندارد.

تاکید ایشان این بوده است که عواید ایران در این حوزه ها از اجرای برجام بسیار ناچیز بوده است زیرا که بانکهای بزرگ اروپایی از تبدیل درآمدهای آزاد شده ایران به دلار وحتی یورو استنکاف می ورزند. تبدیل این ذخایر ارزی از مثلا ین ژاپن و یا درهم امارات و یا ریال عمان به یورو و دلار نیاز به تایید نظام بانکی آمریکا دارد که این کار هنوز انجام نمی گیرد.

این بمنزله آن نیست که ذخایر مسدود شده ما در خارج آزاد نشده و در اختیار بانک مرکزی نباشند، چرا که این منابع که در کشورهای وارد کننده نفت ایران و بطور عمده در ژاپن، چین، کره جنوبی و هند میباشند از روز اول اجرای برجام همگی آزاد و در اختیار بانک مرکزی ایران قرار گرفته اند، بلکه منظورآنست که این ذخایر و دیگر منابع مالی کشورمان باید بتوانند به دلار یا دیگر ارزهای موردنظر ایران تبدیل و براحتی با مشارکت بانکهای بزرگ اروپایی و نه الزاما نظام مالی آمریکا در تبادلات ما با نظام مالی بین المللی به چرخش مالی در آیند. این چرخش مالی در حال حاضر بعلت عدم همکاری آمریکا دچار مشکل است.

متاسفانه طرح این موضوعات مهم که به صریحترین بیان لازم توسط آقای دکتر سیف در گفتگوهایشان با مقامات و موسسات آمریکایی تشریح گردید با تلاش خیلی شتابزده برخی رسانه ها در داخل کشور به نفی دستاوردهای برجام قلب واقعیت گردید.

2- دستاوردهای حاصله کشور از اجرای تفاهم ژنو و برجام در حوزه های مختلف همچون فراهم شدن فضای رونق فعالیتهای اقتصادی و فضای کسب و کار نسبت به فضای محدودیت و تحریم در گذشته، آزاد شدن ذخایر مسدود شده کشور، لغو تحریمهای صادرات نفت که به افزایش سریع صادرات نفت و گاز کشور وانعقاد قراردادهای جدیددر این حوزه انجامیده است، فعالیت دوباره صنعت خودرو بعنوان یک صنعت مادر، افزایش قابل توجه صادرات پتروشیمی و دیگر صنایع کشور، احیای ناوگان هوایی و هواپیمایی و ازسر گیری ارتباطات بانکی کشور با بانکهای متعدد در سطح جهان، راه اندازی سویفت و دهها مورد دیگر که کشورمان برای ایجاد پویایی در بخش صنعت و اقتصاد نیاز مبرمی به آنها دارد، چیزهایی نیستند که چندان نیازی به یادآوری داشته باشند و آقای دکتر سیف همواره در صحبتها و مصاحبه های قبلی خود مکرر به آنها اشاره نموده اند و تلاش برای نفی آنها از سوی ایشان بسیار بیهوده می نماید.

آقای دکتر سیف برای اولین بار نیست که دیدگاههای خود در خصوص اجرای برجام را مطرح می کنند. ایشان نه ناظری بیطرف بلکه حداقل از همان زمان مذاکرات تفاهم ژنو که بعنوان تیم مذاکرات هسته ای خدمت ایشان میرسیدیم خود از مجریان و دست اندرکاران ارشد کشور در تدوین و اجرای سیاستهای بانکی کشور هم در مرحله مذاکرات ژنو و سپس اجرای تفاهم ژنو و بعد هم در دوره مذاکرات و اجرای برجام بوده اند.

ایشان بعنوان ریاست عالیترین نهاد برنامه ریزی ارزی کشور در طول زمان دولت جدید همواره با نگاهی عمیق و برنامه محور لغو تحریمهای بانکی و مالی از جمله لغو تحریم بانک مرکزی و آزاد سازی ذخایر ارزی کشور بر اساس تفاهم ژنو و برجام را مهمترین دستاورد مذاکرات هسته ای کشورمان میدانستند که بانک مرکزی را قادر خواهد نمود که با تثبیت نرخ ارز در سطح ملی، به تک نرخی شدن ارز در سال جدید بعنوان یک عامل مهم در ایجاد ثبات در بازار پولی کشور و متعاقب آن تثبیت شرایط اقتصادی کشور مبادرت نماید.

در واقع هیچکس همچون ایشان دستاوردهای برجام را برای کشورمان عینی تر نمیدیدند و حمایتهای ایشان در مسیر مذاکرات و بویژه در دوره بعد از اجرای برجام برای بهره گیری از توان کشور در استفاده از فرصتهای ایجاد شده برای نظام بانکی و مالی کشور همواره کلیدی بوده است.

پیام صریح ایشان در آمریکا چه در ملاقاتهای خصوصی و چه در صحبتهای عمومی تاکید بر باز شدن مسیر تعامل آزاد ایران با نظام مالی بین المللی و تضمین دسترسی ایران به این نظام مالی بعنوان یکی از مهمترین اصول برجام است. اظهارات ایشان تداوم همان هدفی است که در برجام تاکید شده است و همه مقامات عالی کشور بدنبال اجرای سریع آن هستند.

تاکیدات روز گذشته آقای دکتر ظریف بر این موضوع در اظهارات و مصاحبه مطبوعاتی ایشان با خانم موگرینی و سپس اشارات به همین موضوع در صحبتهای شخص خانم موگرینی همه نشان میدهند که ضرورت حل شدن این مشکل بعنوان یک مانع در مراودات اقتصادی ایران بویژه با کشورهای اروپا و آسیا یک اولویت مهم برای ایران در جهت اجرای کامل برجام میباشد که در عالیترین سطح در دستور کار مذاکرات کشورمان با اروپا و آمریکا قرار دارد.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 167 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:40

شرق نوشت؛ ایران نیز با حمایت از ادامه رایزنی‌ها برای تثبیت بازار نفت، از موضع خود برای بازگشتن به سهم کشورمان در دوران قبل از تحریم‌ها کوتاه نمی‌آید.

بسیاری از کارشناسان معتقدند اصرار کشورهای حاضر در نشست دوحه به سردمداری عربستان بر فریز نفتی ایران با منطق همخوانی ندارد. ایران معتقد است در صورتی فریز نفتی را خواهد پذیرفت که تولید نفت خود را به میزان پیش از تحریم‌ها برساند.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد که به‌دنبال اقدام عربستان در نشست دوحه و عدم‌حصول توافق در این اجلاس، قیمت جهانی نفت به‌یک‌باره کاهش ٦,٧ درصدی را شاهد بود.

 واکنش تند زنگنه به سیاست نفتی سعودی‌ها

وزیر نفت از اجرای طرح «فریز» به‌‌عنوان تحریم جدید نفت ایران در دوره پساتحریم یاد کرد و گفت: با لغو تحریم ایران، برخی از کشورها جوسازی را آغاز کرده‌اند؛ درحالی‌که اقدام این کشورها «توهم» است.

بیژن زنگنه دیروز در یک گفت‌وگوی رادیویی در واکنش به شکست مذاکرات فریز نفتی دوحه قطر، گفت: برخی کشورهای تولیدکننده نفت از ابتدا با لغو تحریم ایران مخالف بودند و در این راستا تلاش کردند قیمت‌های نفت را پایین بیاورند.

به گزارش مهر، وزیر نفت با اعلام اینکه این کشورها با پایین‌‌نگه‌داشتن قیمت نفت سعی کرده‌اند به ایران فشار بیاورند، تصریح کرد: با اقدامات این کشورها بازار نفت اشباع شده و نبود تعادل در بازار به حدود دو میلیون بشکه نفت در روز رسیده است.

بی‌ارتباطی ایران با بی‌ثباتی بازار نفت

این مقام مسئول با بیان اینکه خود این کشورها عامل بی‌ثباتی در بازار نفت بودند، تبیین کرد: اینکه این کشورها می‌خواهند ایران را به بی‌ثباتی در بازار نفت متهم کنند، در حالی‌ است که ایران هیچ‌گونه نقشی در بی‌ثباتی بازار نفت نداشته است.

زنگنه با بیان اینکه تحریم‌های نفتی ایران پس از ماه‌ها و سال‌ها مذاکره و گفت‌وگو لغو شده است، افزود: با وجود این، برخی از کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت می‌خواهند تولید نفتی ایران را مطابق با تولید ژانویه ۲۰۱۶ میلادی فریز کنند.

فریز نفتی، تحریم دوباره نفتی علیه ایران

وزیر نفت با بیان اینکه این کشورها می‌خواهند بار دیگر تحریم‌هایی را علیه نفت ایران اعمال کنند، گفت: به عبارت دیگر، با اجرای طرح فریز نفتی این کشورها می‌خواهند بار دیگر حجم صادرات نفت ایران را به دوران تحریم بازگردانند.

این مقام مسئول از اقدام این کشورها به عنوان یک توهم یاد کرد و یادآور شد: ایران از برگزاری نشست نفتی هماهنگی بین کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت اوپک و غیر اوپک در دوحه حمایت می‌کند و خواستار همکاری تمامی کشورها برای بازگشت ثبات به بازار نفت است.

وی با بیان اینکه مانند گذشته تلاش می‌کنیم که ثبات به بازار نفت بازگردد، تصریح کرد: برخی از کشورها به دنبال فرار از این واقعیت هستند که خود آنها عامل بی‌ثباتی در بازار نفت هستند. کسی استدلال‌های بی‌ربط برخی از کشورهای مسئول در بی‌ثباتی بازار نفت را نمی‌پذیرد.

حمایت ایران از رایزنی‌ها برای تثبیت بازار نفت

نماینده ایران در هیأت عامل اوپک هم در این باره گفت: ایران با حمایت از هرگونه تلاش برای تثبیت بازار نفت و تشویق به همکاری میان اعضای اوپک و غیراوپک، تولیدکنندگان را به مساعی جمعی از قبیل تداوم رایزنی‌ها تشویق کرده و پشتیبانی خود را از آن اعلام می‌کند.

حسین کاظم‌پوراردبیلی در گفت‌وگو با شانا با اشاره به اینکه اجلاس دوحه که با شرکت جمعی از تولیدکنندگان نفت و با هدف تثبیت تولید نفت در ژانویه ٢٠١٦ تشکیل شده بود، پس از ١٤ ساعت گفت‌وگوی پرتشنج، بدون حصول به نتیجه‌ای پایان یافت، یادآور شد: کشورهایی که تمام تلاش خود را در ناکامی گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و ١+٥ به کار گرفته بودند تا تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی علیه ایران تداوم یابد، این‌بار خواستار توقف ایران در بازپس‌گیری سهم خود از بازار جهانی نفت شدند و در این توهم که ایران انتخابی جز پذیرش ادامه داوطلبانه تحریم‌ها ندارد، پیشنهاد تثبیت تولید اعضا را در ژانویه ٢٠١٦  مطرح کردند.

تلاش برای پنهان‌‌کردن تخلف

کاظم‌پور با بیان اینکه ما همواره بر ضرورت خروج عرضه اضافی نفت در بازار، نه فقط از تاریخ ژانویه ٢٠١٦، بلکه از ژوئن ٢٠١٤ به این دلیل  که سبب اشباع بازار نفت شده، تأکید داشته‌ایم، تصریح کرد:  سهم ایران و لیبی به دیگران داده شده است و از پذیرش نظام سهمیه‌بندی میان اعضای اوپک خودداری کرده‌اند تا مشخص نشود چه کسی چه میزان تخلف می‌کند و حتی بیش از دو میلیون بشکه در روز به صورت مداوم به ذخیره مصرف‌کنندگان اضافه کرده‌اند و در شرایطی که دیگر ظرفیت عرضه اضافی نفت وجود ندارد، ما را نصحیت به پذیرش تلاش‌نکردن برای کسب سهم بازارمان می‌کنند و در کمال تعجب در این توهم باقی مانده‌اند که ممکن است ایران چنین موضعی را بپذیرد.

منافع ایران و آمریکا در فریز نفتی شبیه هم است

علی شمس‌اردکانی، کارشناس اقتصاد انرژی در گفت‌وگو با «شرق» با اشاره به اینکه منافع ایران و آمریکا در ماجرای فریز نفتی شبیه به هم است، گفت: روسیه و عربستان با گرفتن جای ایران و تولید بیش از آنچه ایران به واسطه تحریم‌ها از بازار خارج کرده بود، به کاهش قیمت نفت در سطح جهانی کمک کردند.

این اتفاق موجب شد اکنون تولید نفت فراکینگ (استخراج نفت از لایه‌های شیل تگزاس و شمال داکوتا با استفاده از روش آب با فشار بالا) آمریکا غیراقتصادی شده و دو ‌میلیون بشکه روزانه مازاد نفت داریم.

شمس‌اردکانی با بیان اینکه این مازاد نفت در بازار به تولید نفت عربستان، روسیه و ونزوئلا و برخی از شرکت‌های کوچک نفتی بازمی‌گردد، افزود: قیمت نفت زیر هزینه تولید نفت در آمریکا شد.

به همین دلیل حدود صد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری آمریکا در این حوزه، از بخش فراکینگ در آمریکا و تا حدی کانادا خارج شد و شرکت‌هایی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده بودند، ضرر کردند.

تولید ٤/٥میلیون بشکه در  روز برای ایران

این کارشناس اقتصاد انرژی با تأکید بر اینکه ایران باید به سطح تولید مناسبی برسد و برای این مسئله نیازمند سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: در کنار تولید نفت باید تناسبی بین تولید و ذخایر ایران نیز برقرار باشد. برای این مسئله به تولید نفت تا ٤,٥ میلیون بشکه در روز نیاز داریم؛ بخشی برای مصارف داخلی و بخشی نیز برای صادرات.

شمس‌اردکانی با بیان اینکه ایران با همکاری‌نکردن، اجلاس را قبل از به‌وجودآمدن محکوم به شکست کرد، گفت: اصرار کشورهای دیگر بر فریز نفتی موجب می‌شود تلاش‌هایی که برای افزایش قیمت نفت صورت گرفته بود، متوقف شود و حتی روند کاهشی قیمت نفت تا ٣٨ دلار را نیز در پی داشته باشد که این امر موجب می‌شود باز هم فراکینگ‌های آمریکا صرف نکند و به ضرر آمریکا تمام شود.

شکست این کنفرانس از پیش قابل پیش‌بینی بود

منصور معظمی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعت نفت نیز در گفت‌وگو با «شرق» درباره نتیجه نشست دوحه گفت: می‌شد از پیش شکست این کنفرانس را پیش‌بینی کرد. یکی از بازیگرهای بازار نفت، ایران است که در این کنفرانس شرکت نکرد. نکته دیگر زیاده‌خواهی کشورهای دیگر از ایران در این نشست بود.

ایران به دلیل تحریم‌، سال‌ها نتوانسته وارد بازار شود و بازار ایران را نیز گرفته‌اند؛ بنابراین نباید از ایران انتظار داشته باشند مانند دیگر کشورها در فریز نفتی شرکت کند. این کارشناس نفت افزود: کسانی که در این مدت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بازارهای ایران را به ناحق گرفته‌اند، باید اکنون تولید خود را در بازار کاهش دهند.

او با بیان اینکه بنای اوپک بر مشارکت است و اگر این رویه ادامه یابد، هویت اوپک به چالش کشیده می‌شود، تصریح کرد: هدف اوپک هم‌گرایی بود، نه اینکه در اوپک هرکسی حرف خود را بزند و منافع خود را ببیند. حرفی که ایران می‌گوید از منطقی قوی برخوردار است، اما اصرار عربستان و دیگر کشورها بر فریز نفت ایران غیرمنطقی است.

تا زمانی‌که این کشورها نظر بر این مسئله داشته باشند و تولید نفت خود را تعدیل نکنند، همین وضعیت در بازار خواهد بود و واگرایی در اوپک را در ادامه خواهیم داشت که به‌هیچ‌وجه به نفع تولیدکنندگان نیست.

بازگشت قیمت‌ها به زیر ٣٠ دلار

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه نتیجه اجلاس دوحه بلافاصله در بازار واکنش منفی جدی نشان داد، افزود: اگر این اختلاف‌نظرها ادامه‌ داشته باشد، آثار و بازتاب منفی آن بیشتر خواهد بود.

اگر حرف‌‌های واگرایانه ادامه یابد و کشورها اصرار بر حفظ نظرات خود داشته باشند، قیمت‌ها به چند ماه قبل بازمی‌گردد و به زیر ٣٠ دلار خواهد رسید. به گفته وی، تولید نفت ایران باید به دوران قبل از تحریم برسد تا در آن زمان ایران وارد مذاکره برای فریز نفتی شود.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:40

بدون شک Ming-Chi Kuo را باید قابل اعتماد‌ترین تحلیل‌گر و یا بهتر است بگوییم معتبرترین پیشگوی محصولات اپل به حساب آورد. او که پیش از این پیشگویی‌های صحیحی از رونمایی مک‌بوک 12 اینچی، آی‌پد پروی جدید و حتی آیفون SE شرکت اپل انجام داده بود، در جدیدترین تحلیل خود عنوان داشته شرکت اپل در سال 2017 میلادی، طراحی کاملا جدیدی را برای آیفون تولیدی خود در نظر خواهد گرفت و استفاده از آلومینیوم را حذف و از ترکیب بدنه‌ تمام شیشه‌ای در کنار نسل جدیدی از صفحه‌نمایش‌های AMOLED در ساخت محصول جدید خود بهره خواهد بود. 

او معتقد است استفاده از این رویکرد جدید از آنجایی در دستور کار اپل قرار خواهد گرفت که در سال 2017 استفاده از آلومینیوم در بدنه گوشی‌های هوشمند به هیچ وجه مدرن و جدید نخواهد بود. البته او به این نکته اشاره نکرده که اپل چگونه فرایند بهره‌گیری کامل از شیشه در بدنه گوشی‌های جدید خود را پیاده‌سازی خواهد کرد. این در حالی است که اپل پیش از این در آیفون 4 و آیفون 4S نیز از ترکیب شیشه در قسمت پشتی استفاده کرده بود و این امر شکایت کاربران در خصوص شکنندگی زیاد را به دنبال داشت. با این وجود، Kuo معتقد است با توجه به پیشرفت تکنولوژی مربوط به تولید شیشه‌های مقاوم، در محصولات آتی اپل شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود. 

به عقیده او، در کنار بدنه شیشه‌ای، از صفحه‌نمایش AMOLED جدیدی که باریک‌تر و سبک‌تر خواهد بود (تا بتواند افزایش جزئی وزن در خصوص استفاده از شیشه به جای فلز را جبران کند) استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است که هفته گذشته قراردادی به ارزش 2.6 میلیارد دلار به‌منظور تولید پنل‌های OLED برای نمایشگرهای آیفون، میان اپل و سامسونگ منعقد شد.

خبرهای جدید در خصوص تغییر کلی روند طراحی آیفون‌های سال 2017 شرکت اپل در حالی مطرح می‌شوند که جدیدترین تصاویر غیرمنتشره تا به امروز، از تغییرات جزئی در طراحی آیفون 7 (2016) حکایت دارند تا در محصول جدید اپل نیز شاهد بهره‌گیری از طراحی نسبتا مشابه در مقایسه با آیفون 6 و آیفون 6 پلاس باشیم. محصول جدیدی که بر اساس حدس و گمان‌ها احتمالا به دوربین دوگانه به‌منظور نیل به کیفیت بهتر تصاویر (البته تنها در نسخه 5.5 اینچی یعنی آیفون 7 پلاس) نیز مجهز خواهد شد. با این وجود، به‌نظر نمی‌رسد رونمایی از محصول جدید اپل با بدنه تمام شیشه‌ای، پیش از آغاز سال 2017 میلادی (در ماه‌های ابتدایی و یا حتی پاییز سال 2017) رقم بخورد. 

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 6:58

به‌نظر می‌رسد تکنولوژی پرینت سه‌بعدی فلزات که چندین سال است خبرهایی محدود و پراکنده از آن می‌شنویم، بالاخره توانسته جایگاه خود را در حوزه تکنولوژی تولید انبوه محصولات پیدا کند. از همین رو، بر اساس گزارش Terry Wohalers، تحلیل‌گر و مشاور اقتصادی مطرح جهان که مجلد سالیانه‌ای برپایه منابع و تحلیل‌های بدست آمده از کشورها و دولت‌های فعال در صنعت تولید ارائه داده، فروش دستگاه‌هایی که فرایند پرینت محصولات فلزی را انجام می‌دهند افزایش یافته تا تولیدکنندگان، به‌ویژه در صنایع هوا فضا از آن در جهت تولید قطعات مختلفی که سال‌ها در مرحله توسعه بوده‌اند استفاده کنند. 

بر اساس گزارش منتشر شده، سال گذشته شرکت‌های مختلف، اقدام به خریداری 808 دستگاه با توانایی پرینت قطعات فلزی به صورت لایه به لایه کرده‌اند که در مقایسه با تعداد 550 دستگاه در سال 2014 و 353 دستگاه در سال 2013، رشد محسوسی را نشان می‌دهد. اگرچه افزایش رشد سالیانه به تعداد چندصد دستگاه در ظاهر، محدود به‌نظر می رسد اما فراموش نکنید که این دستگاه‌ها، چندصدهزار تا میلیون‌ها دلار قیمت دارند. 

تولیدکنندگان ایمپلنت‌های ارتوپدی و دندان‌پزشکی از جمله اولین گروه‌هایی هستند که استفاده از محصولات فلزی تولید شده برپایه قابلیت پرینت سه‌بعدی را آغاز کردند اما در حال حاضر، آنچه بیش از سایر کاربردها اهمیت دارد، ورود صنایع هوایی به حوزه بازارهای استفاده کننده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی است که در قالب قطعات پرینت شده توسط شرکت‌هایی مانند جنرال الکتریک و ایرباس، آماده بهبود کیفی این سطح از بازار هستند. 

در حال حاضر، جنرال الکتریک از این تکنولوژی به‌منظور تولید دو مولفه سخت‌افزاری پیچیده از موتور جت (نازل سوخت و قطعه‌ای برای تعبیه سنسورهای دماسنج) و قطعاتی برای موتور هواپیماهای توربین‌دار استفاده می‌کند. این در حالی است که شرکت‌های یادشده در حال توسعه راهکارهایی جدید برای ساخت قطعات بیشتر برای هواپیماها، ماهواره‌ها و راکت‌ها هستند. 

در فرایند استفاده از این تکنولوژی، از یک لیزر یا پرتو الکترونی در جهت ذوب کردن لایه به لایه پودرهای فلزی، آن‌هم بر اساس دستورالعمل‌های رایانه‌ای استفاده شده تا در طول فرایند سفت شدن و شکل گرفتن فلز، قطعات مختلف ساخته شوند. این تکنولوژی، به‌طور ویژه در جهت تولید مولفه‌های پیچیده در حجم‌های کوچک کاربرد دارد زیرا توسعه‌ ابزارهای اختصاصی برای ساخت این قطعات کوچک می‌تواند بسیار گران‌ تمام شود. 

نمونه سنتی نازل سوخت تولیدی شرکت جنرال الکتریک از 18 قطعه مجزا ساخته شده که باید به هم جوشکاری شوند. این در حالی است که نمونه جدید تولید شده برپایه تکنولوژی پرینت سه‌بعدی، یکپارچه و به صورت یک قطعه مستقل بوده و 25 درصد سبک‌تر است. این کاهش وزن، تاثیر ویژه‌ای هم در بهبود بازده سوخت مصرفی هواپیماها خواهد داشت. در هر موتور جدید جت تولیدی شرکت جنرال الکتریک از 19 نازل اینچنینی استفاده می‌شود و این در حالی است که این شرکت در حال حاضر 10 هزار سفارش برای تولید نازل‌های جدید دریافت کرده و قصد دارد به‌طور سالیانه 30 هزار نازل تولید کند.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 6:58

هر چند سال های طولانی است که ۹۹ درصد گوشی هایی که در دست مردم است از نوع بدنه های پلاستیکی و ترکیبی است به نظر می رسد که این بار سامسونگ قصد دارد سنت شکنی کند و بدنه های گوشی هایش را به طور تمام و کمال فلزی انتخاب کند و این رویای شیک بودن را برای خیلی از کاربرهای مشکل پسند عملی کند. به گفته ی خود سامسونگ این شرکت قرار است خط تولید جدیدی از گوشی های هوشمند را راه اندازی کند که البته نام کنونی آن Galaxy C5 است. در این رده قرار است گوشی ها به طور کامل با بدنه ی فلزی ارائه شوند. البته شواهد گویای جنس انتخابی بدنه نیست اما مهم این است که از دنیای پلاستیکی بودن خارج می شویم.

ویژگی هایی که برای این رده از گوشی ها در نظر گرفته شده آن ها را در رده ی پرچم دار های سامسونگ قرار نمی دهد اما به دلیل تنوع جنس بدنه و زیبایی و درخشندگی آن ها، به احتمال بسیار زیاد، کاربران بسیار زیادی از آن ها استقبال خواهند کرد.  اولین نسل از این گوشی ها با شماره مدل SM-C5000 ثبت شده و به زودی بعد از تدوین و تکمیل روانه بازار خواهد شد.

گفته می شود که برای این دستگاه قرار است یک رم ۴ گیگابایتی در نظر گرفته شود که باز هم با این اخبار یک شوک به کاربران وارد شده چرا که گوشی های میان رده ای عموما با رم ۲ و یا نهایتا ۳ گیگابایتی منتشر می شوند و صحبت از رم ۴ گیگابایتی برای یک گوشی میان رده ای چندان طبیعی به نظر نمی آید. احتمال بر این است که سامسونگ می خواهد تا حدودی کاربران حرفه ای تر خود را به سمت برخی جزییات این گوشی ها جذب کند به طوری که با استقبال حداکثری از این گوشی ها روبرو شود.

به نظر می رسد با ویژگی های یاد شده بتوان این سری جدید را با سری  Galaxy A سامسونگ هم رده دانست.  Galaxy A همان گوشی هایی هستند که تقریبا میان رده اند اما بدنه ای فلزی دارند. تفاوت سری  Galaxy A با سری های دیگر این است که بدنه ی ان تلفیقی از فلز و شیشه است و جای هیچ گونه مواد پلاستیکی در آن نیست. سری جدید که C5 نام دارد با محدود کردن استفاده از شیشه، گوشی ها را کاملا فلزی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

این گوشی که معلوم نیست حاصل کدام یک از شرکای ساموسنگ در تولید است از ماه آینده در چین عرضه خواهند شد.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 175 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:01

زمانی که یک دستگاه هوشمند جدید خریداری می کنیم، یک دغدغه ی بسیار بزرگ داریم و آن هم این است که باید به سختی از دستگاه قبلی به سیستم جدید مهاجرت کنیم. در خلال این امر باید تمام اطلاعات و داده های سیستم قبلی نظیر کانتکت ها، عکس ها، صوت و فیلم ها و غیره را به سیستم جدید منتقل کنیم. در این میان تنها سامسونگ است که برای کاربرانش فکر هایی کرده است. هر چند دستگاه های قدیمی با استفاده از امکانی به نام Galaxy Apps شرایط و فرصت لازم برای انقال دیتا ها فراهم می کنند اما در پرچم دار سامسونگ امکانی جدیدتر و بهینه تر تعبیه شده که Smart Switch نام دارد. این سرویس به کاربر کمک می کند با شتاب زیاد و در کمترین زمان ممکن تمام دیتاهای صوتی و تصویری و باینری خود را وارد دستگاه جدید سامسونگ کند.

 این دیتا ها شامل پیامک ها، تصاویر، موزیک، ویدئوها و تاریخچه مکالمات می شوند.

از امکانات عالی این اپلیکیشن این است که مهم نیست شما پیش از این با چه سیستمی و چه نوع سیستم عاملی کار می کرده اید. پلتفرم های ios اندروید و بلک بری و غیره همه و همه از این امکان پشتیبانی می کنند تا از طریق Smart Switch داده ها را به سمت گلکسی ارسال کنند. کاربرانی که می خواهند بین دو دستگاه گلکسی سامسونگ مهاجرت کنند می توانند به راحتی علاوه بر این اپلیکیشن از قابلیت Galaxy Apps نیز استفاده کنند که سال ها با کاربران سامسونگ همراه است.

 برای استفاده از Smart Switch با ید به بخش Backup & Restore در قسمت تنظیمات گوشی گلسی اس ۷ خود بروید. کافیست برنامه را اجرا کنید. سامسونگ گام به گام به شما یاد می دهد که باید چکار کنید تا داده ها را منتقل کنید.

اگر می خواهید از دستگاه های دیگری غیر از گلکسی اس ۷ استفاده کنید باید آن را به طور جداگانه نصب کنید اما روی دستگاه اس ۷ به طور پیش فرض این اپلیکیشن یافت می شود. گفتنی است که این نیز یک ترفند بسیار زیرکانه ی سامسونگ برای این است که بتواند کاربران را به سمت خود بکشاند.

 در زیر امکان دانلود این اپلیکیشن فراهم کرده ایم:

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] از گوگل پلی

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] بالینک کمکی

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:01

 

جلسه معارفه و تودیع مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با حضور دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر محمود بیگلر، مهندس سید حسین صفوی مدیرکل پیشین تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، مدیران ستادی معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیران ارشد اداره کل تجهیزات پزشکی در سالن جلسات سازمان غذا و دارو روز شنبه 28 فروردین 95 برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت معارفه دکتر محمود بیگلر معاون توسعه دانشگاه به سمت مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی برگزار شد، دکتر دیناروند ضمن خوشامدگویی از زحمات و تلاش‌های مهندس سید حسین صفوی، مدیرکل پیشین تجهیزات و ملزومات پزشکی در سال‌های قبول این مسئولیت و خدمات ارزنده ایشان تشکر کرد.

خدمات ارزنده در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی
دکتر دیناروند گفت: در سال‌های اخیر خدمات ارزنده‌ای در اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به سود مردم و در راستای سلامت مردم و جامعه انجام‌شده و میلیاردها تومان هزینه پرداختی مردم و دولت در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی کاهش و صرفه‌جویی داشته‌ایم.
رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: با اقدامات خوبی که صورت گرفت درزمینه" ارزی و ریالی صرفه‌جویی خوبی داشتیم. در اعتبارات شفاف‌سازی‌هایی انجام‌شده است، توانستیم جلوی ورود تجهیزات بدون کیفیت را بگیریم و در حوزه نظارتی و حوزه حمایت از تولید داخل هم اقدامات خوبی انجام‌شده است.
وی افزود: من از بابت کارهای ارزشمندی که در این سازمان صورت گرفته خوشحالم و این فعالیت‌ها به‌عنوان باقیات و صالحات هرکسی که با هر عنوانی زحمت‌کشیده است ثبت می‌شود.

ادامه فعالیت دکتر بیگلر در اداره کل تجهیزات پزشکی
دکتر دیناروند در ادامه از محسنات و فعالیت‌های مهندس صفوی گفت و افزود: فردی که امروز تکریم می‌شود کارنامه درخشانی در سازمان داشته است. ما از زحمات ایشان تشکر می‌کنیم و آرزوی توفیق داریم و از پتانسیل ایشان در سازمان استفاده خواهیم کرد.
رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: ما برای ادامه کار از دکتر بیگلر که شناخته‌شده هستند و تجربیات بسیار گران‌سنگی دارند خواهش کردیم این مسئولیت را به دوش بکشند. دکتر بیگلر با تجربیات مختلفی که داشتند تجهیزات پزشکی را خوب می‌شناسند، اداره بیمارستان‌ها، بودجه و حواشی آن را به‌طور کامل می‌داند و در کل ارتباطات وسیع و کارنامه موفقی داشته‌اند.
وی تلاش‌های دکتر بیگلر در معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران را برشمرد و از فعالیت‌ها و اقدامات ایشان در این سال‌ها تشکر کرد.
دکتر دیناروند در ادامه با ذکر محاسن و شخصیت خوب دکتر بیگلر، وی را فردی پاک دست، مدیر، مدبر و شایسته خطاب کرد و گفت: دکتر بیگلر از دوستان بنده هستند سال‌های متمادی ایشان را می‌شناسم و من خدا را سپاسگزار هستم که با از دست دادن مدیر شایسته‌ای در معاونت توسعه، یک مدیر شایسته در سازمان غذا و دارو و در کنار ما فعالیت خواهد کرد.

حرکت به سمت شفاف‌سازی بیشتر
دکتر دیناروند در ادامه از فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان گفت و اظهار داشت: ما در اداره کل تجهیزات پزشکی کارهای بزرگی را شروع کردیم که بهر حال آن‌ها را ادامه خواهیم داد؛ یعنی ما به سمت شفاف‌سازی هر چه بیشتر، به سمت واگذاری وظایف نظارتی خود به‌خصوص به دانشگاه‌های علوم پزشکی، به سمت ارتقاء فرایندهای اداری، ورود و خروج تجهیزات پزشکی با ثبت فرایندها، ساماندهی توزیع و عرضه پیش خواهیم رفت. وی ادامه داد: ان‌شاءالله در بحث قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی با اقدامات مکانیزه، رتبه‌بندی، مقایسه و کشف قیمت ساماندهی خواهیم کرد و به قیمت منطقی در تجهیزات پزشکی می‌رسیم، کاری که در حال انجام است و ان‌شاءالله ادامه خواهیم داد.

تقدیر از رییس سازمان غذا و دارو
مهندس صفوی در ادامه از زحمات رییس سازمان غذا و دارو تشکر کرد و گفت: از زحمات دکتر دیناروند به خاطر حمایت‌ها، صبر، تحمل و بردباری و همچنین همراهی همکارانم تشکر می‌کنم. کارهای بزرگی با حجم بالا در سازمان انجام شد که جز با علاقه‌مندی و انگیزه کارمندان این مجموعه میسر نبود.
وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر بیگلر ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم با همکاری به برنامه‌ها و اهدافی که در حوزه تجهیزات پزشکی ترسیم‌شده است به نتیجه خوبی برسیم.

آنچه شایسته این ملت است را انجام دهیم
دکتر بیگلر در ادامه از حسن اعتماد دکتر دیناروند تشکر کرد و گفت: وظیفه خود می‌دانم که از حسن نظر دکتر دیناروند برادر بزرگوارم که به من اعتماد کردند و این مسئولیت را به من سپردند تقدیر و تشکر کنم و انشاءلله بتوانم از عهده این مسئولیت خطیر برایم و آنچه شایسته ملت است را بتوانیم انجام دهیم.
وی در ادامه از زحمات و اقدامات مهندس صفوی و سنگ بناهای درستی را که از خود به‌جا گذاشتند تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که اهداف سازمان و تمام اقدامات صورت گرفته تاکنون را تقویت و در پیشبرد آن تلاش خواهند کرد.
دکتر بیگلر همچنین از زحمات همکاران در دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر توکلی که سکان‌دار معاونت توسعه و ادامه‌دهنده راه دکتر بیگلر خواهند بود تشکر کرد و گفت: شاید 5/5 سال از عمر کاری‌ام را با همین افراد در دانشگاه سپری کرده‌ام، شاید ازنظر فیزیکی جدا می‌شویم ولی دل‌هایمان به هم نزدیک است و امیدوارم از تجربیاتشان در این حوزه هم بتوانم استفاده کنم.
وی در ادامه از مدیران کل سازمان غذا و دارو تشکر کرد و خواستار پاسداشت اقدامات بزرگی که در عرصه طرح تحول سلامت، تفویض اختیار سازمان غذا و دارو برای قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی و ...صورت گرفته است، شد.

برنامه‌های سال جاری دکتر بیگلر در اداره کل تجهیزات پزشکی
دکتر بیگلر از چند اقدام خود در این اداره گفت و افزود: با آماری که اخیراً از کارشناسان این مجموعه گرفتم، ارقام و تعداد ارباب‌رجوعی که در این اداره حضور پیدا می‌کنند با تعداد کارشناسانی که در این مجموعه کار می‌کنند و فضای فیزیکی همخوانی ندارد. ما باید لااقل بتوانیم خیلی از تکالیف را شناسایی کنیم و مواردی را که قابلیت تفویض کردن در مجموعه دانشگاه‌ها را دارد دنبال کنیم.
دکتر بیگلر ادامه داد: خیلی از کارها در سازمان غذا و دارو باید از شکل مراجعه حضوری خارج شود و خیلی از افراد حقیقی و حقوقی باید بتوانند فعالیت‌هایشان را از طریق غیرحضوری انجام دهند.
وی افزود: ان‌شاءالله با حضور در ادارات این مجموعه و مطالعه برنامه‌های روسای ادارات، مسیر حرکت را مشخص خواهیم کرد.
دکتر بیگلر در ادامه از ایجاد امکانات رفاهی برای کارمندان این اداره گفت و افزود: کارشناسان و روسای این اداره را باید به‌عنوان سرمایه خود فرض کنیم و با تمام محدودیت‌هایی که سازمان دارد باید در جهت رفع تمام دغدغه‌های ایشان بکوشیم. صرفاً سازمان محور کار ما نخواهد بود و با کوتاه کردن مسیرها باید آنچه شایسته این کارشناسان است در اختیار بگذاریم تا بتوانند بدون دغدغه در محیط کار حضور پیدا کنند.

صداقت، پشتکار، حمایت، از ویژگی‌های بارز دکتر بیگلر
قهستانی مشاور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه ضمن تبریک خدمت دکتر دیناروند و همکاران تجهیزات پزشکی به خاطر نعمت حضور دکتر بیگلر در این اداره از محاسن ایشان گفت و افزود: از زحمات دکتر دیناروند در جهت رفع معضل دارویی و ایجاد یک آرامش و امنیت برای تهیه داروی مردم تشکر می‌کنم و امیدوارم با حضور همکار خوبمان دکتر بیگلر، مسائل و معضلات بخش تجهیزات پزشکی برطرف و نفعش متوجه جامعه و مردم شود.
قهستانی از ویژگی‌های دکتر بیگلر در دوران همکاری با ایشان گفت و افزود: بدون هیچ‌گونه ریا و صادقانه عرض می‌کنم ویژگی‌هایی از ایشان آموختم که قطعاً برای همکاران این اداره هم این اثرات خیر را به همراه خواهد داشت.
وی سلامت، صداقت، دست‌پاکی و خلوص ایمان، توجه و حمایت نیروی انسانی، وقت گذاری در کار و پشتکار در امور را از ویژگی‌های بارز ایشان دانست؛ و ضمن تبریک ابراز امیدواری کرد که این جابه‌جایی در جهت تحول و بهبود و توسعه باشد./

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 191 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:01

ایرنا: علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز (یکشنبه) پس از دیدار با کمیسیونر انرژی و اقدامات اقلیمی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران ابراز کرد: «پس از برجام گفت‌وگوها و رفت و آمدهای متعددی بین ایران و برخی از کشورهای اروپایی صورت گرفت و این بار شاهد حضور مجموعه اتحادیه اروپا در این چارچوب هستیم.»

او با بیان اینکه براساس فصل سوم برجام همکاری‌های علمی و تحقیقاتی هسته‌ای ایران با کشورهای طرف مقابل دیده شده است، افزود: «در زمینه همکاری‌های هسته‌ای بین ایران و اروپا گفت‌وگوی خوبی با هیات اتحادیه اروپا داشتیم که می‌تواند از سایت فردو آغاز شود.»

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: «نتیجه مذاکرات دو هیات ایران و اتحادیه اروپا در قالب بیانیه‌ای رسانه‌ای منتشر و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.» صالحی ابراز امیدواری کرد همکاری‌های هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا بتواند در قالب همکاری و تعامل بین یک بازیگر موثر در بخش‌های مختلف نمود پیدا کند.

او با بیان اینکه در مذاکرات با مقام اروپایی مکانیسم این همکاری مورد بحث قرار گرفت، عنوان کرد: «بنا شد یک مرکز پیشرفته در مورد مسائل هسته‌ای در ایران دایر شود که خدماتی را به کشور ما و همسایگان ارائه ‌دهد.» رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «مقرر شد در آینده دو طرف در ارتباط مستمر با یکدیگر باشند تا اهداف تعیین شده را پیش ببریم.»

همچنین در چارچوب اجرای اقدامات مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک (پیوست سوم ضمیمه همکاری هسته‌ای) کمیسیون اروپا و سازمان انرژی اتمی ایران آمادگی خود را برای آغاز همکاری در زمینه استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای اعلام کردند.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 198 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:50

کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته اشت:" بنده جایی مشغول به کار نیستم اما قصد دارم خود را بیمه مشاغل آزاد یا زنان خانه دار کنم تا از مزایای بازنشستگی استفاده کنم. با توجه به اینکه پدرم بازنشسته هستند و من نیزتحت پوشش بیمه پدرم هستم و دفترچه درمانی نیز دارم. حال سوالم این است که اگر خود را بیمه زنان خانه دار کنم می توانم از دفترچه درمانی فعلی ام که تحت پوشش پدرم می باشد، استفاده کنم؟؟در این صورت برای درمان، شخصا پرداخت سرانه ای نخواهم داشت؟؟"

به گزارش خبرآنلاین، در این زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:" با توجه به این که خدمات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه زنان خانه دار قابل انتخاب است می توانید، با انعقاد قرارداد بیمه حرف و مشاغل آزاد با پرداخت ۱۲ درصد حقوق مورد توافق خود را برای مورد بازنشستگی بیمه کنید.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 190 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:50

کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته اشت:" بنده جایی مشغول به کار نیستم اما قصد دارم خود را بیمه مشاغل آزاد یا زنان خانه دار کنم تا از مزایای بازنشستگی استفاده کنم. با توجه به اینکه پدرم بازنشسته هستند و من نیزتحت پوشش بیمه پدرم هستم و دفترچه درمانی نیز دارم. حال سوالم این است که اگر خود را بیمه زنان خانه دار کنم می توانم از دفترچه درمانی فعلی ام که تحت پوشش پدرم می باشد، استفاده کنم؟؟در این صورت برای درمان، شخصا پرداخت سرانه ای نخواهم داشت؟؟"

به گزارش خبرآنلاین، در این زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:" با توجه به این که خدمات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه زنان خانه دار قابل انتخاب است می توانید، با انعقاد قرارداد بیمه حرف و مشاغل آزاد با پرداخت ۱۲ درصد حقوق مورد توافق خود را برای مورد بازنشستگی بیمه کنید.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:50

به گزارش خبرنگار ایسنا، محسن جلال پور در یازدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که امروز - 29 فروردین - در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته سال سختی برای اقتصاد بود و بخش خصوصی گرفتاری های متعددی پیش رو داشت، البته از سوی دیگر عرصه بین المللی به رویمان باز شد و انگیزه و امید در فضای کشور ایجاد شد.

وی افزود: در سالی که گذشت نتوانستیم از رکود عبور کنیم. سالی که دولت نتوانست بدهی هایش را به پیمان کاران پرداخت کند.

جلال پور ادامه داد: مهمترین سرمایه کشور ما امنیت است؛ اصلی که بسیار مهم است اما آنچه ممکن است آن را دچار خدشه کند مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی است. مسئله بیکاری، ادامه رکود و بدهی های دولت به بخش خصوصی به سال جاری منتقل شده است. امروز فضای کسب و کار کشور فضای شکننده ای است و تحمل تنش های سیاسی را ندارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن اظهار نگرانی نسبت به اینکه فضا برای فعالیت بخش خصوصی توسعه پیدا نکرده است، گفت: در قراردادهای جدید مشاهده می‌کنیم که باز در بسیاری از آن ها شرکت های دولتی و خصولتی و غیر مرتبط با بخش خصوصی واقعی پیش رو هستند. توقع داریم همان گونه که دولت در تضمین فاینانس های شرکت های دولتی پشتیبانی را انجام می دهد به بخش خصوصی نیز توجه کند.

وی اضافه کرد: سال جاری، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است. سالی که لازم است در تمام تصمیمات توسعه بخش خصوصی و مردمی مد نظر قرار گرفته شود.

جلال پور با اشاره به اینکه بخش خصوصی در دوران اخیر به بلوغ رسیده است، گفت: تا به امروز چنین بلوغی از مدیران بخش خصوصی بروز نکرده بود که در سفر اخیر به اتریش این موضوع به خوبی خود را نشان داد. تا کنون کمتر سفر تجاری چنین دست آوردی برای بخش خصوصی به ارمغان آورده است.

رییس اتاق بازرگانی در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: در برنامه های بالادستی کاستی نداریم. اگر بنا به تعداد برنامه باشد کشور ما از با برنامه ترین کشورهای دنیاست. در واقع با تورم برنامه روبرو یا برنامه زدگی مواجه هستیم؛ آنچه مهم است عمل به برنامه هاست.

به گزارش ایسنا، در این نشست محمود حجتی - وزیر جهاد کشاورزی- نیز حضور داشت، رییس اتاق بازرگانی ایران از وی به دلیل موفقیت این وزارتخانه در امر مقررات زدایی و حذف قوانین مخل اقتصادی در حوزه کشاورزی تقدیر و اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی توانسته ظرف مدت کوتاه، 344 قانون و مقررات مخل اقتصادی را حذف کند و تعداد آن را به حدود 90 مورد برساند.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 302 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:40

پیش فرضتوضیحات کامل درباره درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک با چرخیدن حول یک محور در بالا جمع می شوند . ( مانند کرکره های مغازه ها )
برای باز و بسته کردن انواع مختلف درب اتوماتیک آلیران سیستم هایی با مکانیسم های متفاوت طراحی شده است ولی اکثر سیستمها از نوع الکترومكانیکی می باشند. که دارای انواع تیوبلار، ساید و سانترال می باشد.
توضیحات بیشتر در:
alirantrading.com/fa/product/automatic-door-motors

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 189 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:40

هر کس در موقعی که شرکت را به ثبت می رساند مدارکی به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم کند که خلاف واقع باشد مثل اینکه مدارک مربوط به سرمایه تعهد شده،ساختگی بوده و واقعیت نداشته باشد،یا اینکه نوشته ای ارائه گردد که 35% سرمایه ی تعهد شده به فلان حساب بانکی واریز گردیده،لیکن معلوم شود که چنین حسابی افتتاح نگردیده است و یا اینکه طرح اعلامیه ی پذیره نویسی سهام و یا طرح اساسنامه ی سهام به امضاء موسسین نرسیده باشد ولی چنین وانمود گردد که به امضاءآن ها رسیده است.بنابراین هر اقدامی که در موقع ثبت برخلاف واقعیت صورت گرفته باشد،جرم محسوب و مرتکبین آن اقدامات هم،به مجازات حبس از سه ماه تا دو سال و یا به جزای نقدی از بیست هزار ریال و یا به هر دو مجازات حبس و جزای نقدی محکوم خواهند شد.
تخلفات مربوط به اوراق سهام:
در شرکت های سهامی-سرمایه ی شرکت به اجزایی تقسیم می گردد که کوچکترین جزء آن سهم نامیده می شود،همچنانکه ماده ی 24 قانون تجارت می گوید:«سهم قسمتی است از سرمایه ی شرکت سهامی که مشخص میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن،در شرکت می باشد.ورقه ی سهم،سند قابل معامله ای است که نماینده ی تعداد سهامی است که صاحب آن در شرکت سهامی دارد.»
بنابراین:هر گاه کسانی در ورقه ی سهم با نام،یا گواهینامه ی موقت سهم،مبلغ پرداخت شده را بیش از آنچه که واقعاَ پرداخت شده است قید کنند،یا اینکه سهام و قطعات سهام را قبل از اینکه شرکت به ثبت رسیده باشد صادر نمایند،یا اینکه اساساَ ثبت شرکت ساختگی و مزورانه صورت گرفته و با وجود این اوراق سهامی صادر گردیده باشد،مجرم شناخته می شوند و برابر ماده ی 243 قانون تجارت به مجازات حبس از سه ماه تا دو سال و یا به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال و یا به هر دو مجازات محکوم می گردند.
علاوه بر مواردی که بیان گردید،اقدامات ذیل نیز جرم محسوب و کسانی مبادرت به انجام آن ها نمایند،مستحق مجازات می باشند:
1-کسانی که با علم و آگاهی (سوءنیت)اوراق سهام یا گواهینامه ی موقت سهام را بدون ذکر مبلغی اسمی آن صادر نمایند و و یا به معرض فروش بگذارند.
2-کلیه ی افرادی که سهام بی نام را قبل از آن که تمام مبلغ اسمی آن پرداخت شده باشد،بفروشند،یا اینکه به معرض فروش بگذارند.
3-هرگاه فرد یا افرادی سهام با نام را قبل از آن که 35% مبلغ اسمی آن ها پرداخت شده باشد صادر کنند یا به فروش برسانند و یا در معرض فروش بگذارند.
به این جهت،با توجه به ماده ی مورد بحث،مرتکبین هر یک از بندهای سه گانه ی فوق پس از ثبوت اتهامات مذکور در مرجع ذیصلاح هر یک از سه ماه تا یک سال حبس یا به جزای نقدی از پنجاه هزار ریال تا پانصد هزار ریال و یا هر دو مجازات محکوم می گردند.
نتیجه اینکه: شرکت های تجارتی بر اساس قانون تجارت تشکیل می شود و وظائف موسسین و اداره کنندگان آن ها باید در حدودی که قانون تعیین نموده است و در اساسنامه ی شرکت هم قید می شود انجام گردد.به این جهت هرگونه عملی که در مورد به ثبت رسانیدن شرکت و پذیره نویسی و اعلام آگهی و صدور اوراق سهام،اعم از سهام با نام،یا بی نام،یا گواهینامه ی موقت و مبلغ سرمایه تعهد شده و پرداخت شده و استقراض و صدور اوراق قرضه و خرید و فروش اعمال شود،و اقدامات هیئت مدیره باید در محدوده ی قوانین و مقررات باشد والا در صورتی که تخلف یا تخلفاتی انجام داده باشند که با قصد و عمد (سوء نیت) انجام گرفته باشند، و پرونده با ذکر دلایل به مراجع قضائی ذیصلاح احاله شود در صورت ثبوت جرم به مجازات های مقرره محکوم خواهند شد.
لازم به ذکر است که اگر افراد دیگری در این قبیل امور با آن ها مشارکت نموده و یا اینکه انجام آن عملیات را تسهیل نمایند به مجازات شریک یا معاون جرم محکوم خواهند شد که در قانون مجازات اسلامی هر یک از شرکاء و معاونین جرم تعریف شده و نحوه ی دخالت آن ها و تاثیر آن در وقوع جرم مشخص گردیده است که چون موضوع آن مربوط به حقوق جزای عمومی می باشد از بحث بیشتر در این زمینه خودداری می شود و فقط به ذکر این نکته بسنده می شود که در امر تجارت هم ممکن است فردی به تنهایی مرتکب جرمی شده باشد و ممکن است کسانی با او در این امر مشارکت داشته و یا معاونت نموده باشند که بر حسب مورد مباشر یا شریک و معاون جرم تلقی خواهند شد و برابر قانون به مجازات خواهند رسید.

ثبت شرکت فکر برتر آماده ی پاسخگویی به کلیه ی سوالات شما در زمینه های حقوقی و ثبتی نظیر ثبت شرکت و ثبت
برند می باشد.
ثبت شرکت خود را به ما بسپارید.

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 172 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:40

دانشجویان دانشگاه علوم و فناوری چین، اولین و طبیعی‌ترین ربات انسان‌نمای جهان را در یک کنفرانس خبری رونمایی کردند.

به گزارش ایسنا، ربات انسان‌نمای چینی به صورت یک دختر جوان ساخته شده و "جیا جیا" نام‌گذاری شده است. این ربات طوری برنامه‌ریزی شده که می‌تواند به طور پیوسته صحبت کند و احساسات خود را از طریق تغییرات در چهره نشان دهد.

ربات انسان‌نمای "جیا جیا" از نظر ظاهری کاملا شبیه به انسان است و می‌تواند چشمان خود را حرکت دهد و حرکت لب‌ها و گونه‌های آن هنگام صحبت کاملا هماهنگ است.

برای ساخت این ربات حدود سه سال کار گروهی انجام شده است تا بخش‌های مختلف بدن آن در برابر داده‌های بیرونی کاملا هماهنگ و طبیعی واکنش نشان دهند.

مهم‌ترین ویژگی ربات انسان‌نمای چینی در مقایسه با سایر ربات‌های معرفی شده، قابلیت یادگیری هنگام صحبت کردن است، به‌طوری‌که این ربات قادر است تا از محتوای مکالمه اطلاعات مورد نظر را دریافت کرده و یا به اصطلاح یاد بگیرد.

گروه سازنده ربات هیچگونه تمایلی برای تولید انبوه یا تجاری سازی این ربات ندارد بلکه هدف آنها صرفا پیشرفت صنعت رباتیک چین است.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 177 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 22:44

گجت های هوشمند برای اهالی تکنولوژی بسیار ارزشمند است و برای سازندگان نیز اهمیت دارد. این ابزارها، صرفا برای استفاده قشر خاصی نیستند به طوری که در سال های اخیر گجت هایی پوشیدنی رونمایی شده که برای استفاده ی عمومی طراحی و ساخته شده اند. امروز می خواهیم به معرفی تمبری بپردازیم که نوعی گجت پوشیدنی الکترونیکی هوشمند به شمار می آید که کاربرد های جالبی هم دارد.

 تمبر الکترونیکی، نوعی برچسب کوجک است که می توانید نمونه آن را در تصویر مشاهده کنید. این تمبر قرار است برای سنجش میزان سلامتی بیماران و ورزشکاران و اقشار مختلف جامعه مورد استفاده قرار گیرد. در واقع این تمبر حاوی نوعی پرونده عظیم پزشکی است که هر فرد باید با خود به همراه داشته باشد. اندازه ی تمبر الکترونیکی مورد نظر در اندازه ی یک تمبر معمولی است که ضخامت آن به اندازه ی ضخامت موی انسان است. هر چند این تمبر کوچک است اما ویژگی های اضافی آن نظیر مدیریت بلیط های کنسرت ها و مسابقات و غیره می تواند از ویژگی های برجسته آن باشد.

شرکت معتبر MC10 افتخار دارد تا ایده و ساخت و رونمایی این تمبر را به نام خود ثبت کند. این فناوری که در ادامه ی فناوری گجت های پوشیدنی تحت عملکرد پرتو فرابنفش به شمار می آید قرار است کم کم وارد بازار شود.

 ویژگی مهم این گجت این است که از فناوری خوانش نزدیک یعنی NFC بهره مند است که کمک می کند از این فناوری استفاده کرده و اطلاعاتی را دریافت کرده و حتی اطلاعاتش را ارائه دهد. NFC تکنولوژی امنی است که موجب ارتباط دستگاه های الکترونیکی و تبادل دیتا در آن ها می شود.

 در این صورت هر دستگاهی که از فناوری NFC پشتیبانی می کند می تواند با این تمبرها ارتباط برقرار کند.

در صورتی که کاربری نگرانی تغییر اطلاعات داده های خود داشته باشد می تواند با استفاده از ویژگی READ ONLY یا فقط خواندنی بودن در این تمبر، خیال خود را راحت کند. این حالت از تنظیمات تمبر، از الگوریتم محافظت اطلاعاتی برخودار است. در صورتی که بخواهد این تمبر را از اعتبار ساقط کند کافیست آن را از روی پوست جداکنند و بیرون بیندازند!

تا کنون گجت های ارتباطی متفاوتی ساخته شده است اما به مانند این گجت چند منظوره و چند کاره نبوده اند. کاربران می توانند این گجت را به مدت ۲ روز، به طور مداوم، روی دست خود نگهدارند و در این مدت می توانند شنا و حمام نیز کنند.

این تمبر به صورت ۴ لایه ای طراحی و ساخته شده است که شامل موارد زیر می شود:

لایه اول چسب پزشکی برای تغییر ابعداد و اندازه ی تمبر متناسب با کشش های پوست.

لایه دوم که لایه ی نصب آنتن و چیپ خاص این تمبر است.

لایه ی سوم که طرح گرافیکی در روی آن قرار می گیرد.

و لایه چهارم که این تمبر را از امواج مختلف مثل فرابنفش محافظت می کند.

 قیمت این تمبر همچنان مخفی مانده تا رقبای احتمالی همچنان سر گردان بمانند. گفته می شود امکانات و کارایی این تمبر ها به صورت پرداخت های غیر نقدی، دسترسی به مکان های رزرو شده مثل مکان های دیدنی و هتل ها، شناسایی افراد و سالمندان و کودکان  و غیره نیز ذکر شده است.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 201 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 22:44

چرا از بین پیامک‌های بسیاری که برایمان می‌آید تنها درصد کمی میتوانند توجه ما را جلب کنند؟

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]
پیامک تبلیغاتی از جمله تبلیغاتی است که همه آن را می خوانند، ولی متاسفانه در چند سال اخبر هر روز شاهد دریافت پیامک های تبلیغاتی هستیم که به هیچ وجه ارتباطی با ما ندارد.
اما چطور است که برخی از پیامک ها هم برایمان جلب توجه میکند و در همان لحظه یا در زمان مورد نیاز از خدماتی که معرفی شده استفاده میکنیم ؟
رمز اول موفقیت و بهبود کسب و کار با [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]، در ارسال هدفنمد آن است
حتما لازم است دقیقا افراد مخاطب و جامعه هدف خود را با دقت مشخص کنید ، و بدانید که مثلا خدمات و محصولات شما بیشتر برای آقایان مناسب است یا بانوان و همچنین سن آنها را مشخص کنید ، بدانید بیشتردر منطقه یا شهری سکونت دارند و شغلشان چیست . بسیار مهم است که با شناخت کامل نسبت به مخاطبان خود بدانید چه زمانی برای ارسال پیامک انبوه بهتر است .
رمز دوم انتخاب درست پنل ارسال اس ام اس تبلیغاتی است
همانطور که میدانید تعداد پنل‌های ارسال پیامک بسیار زیاد است و متاسفانه بسیاری از آنها چندان معتبر نیستند ، امکانات و کیفیت ارسال مناسبی هم ندارند و یا تعرفه قیمت بالا دارند که همه این موارد مانع موفقیت شما میشود .
در این مقاله یکی از بهترین مجموعه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی را به شما معرفی میکنم که رمز موفقیت شما در کسب و کارتان خواهد بود . زیرا همه امکانات لازم برای ارسال اس ام اس هدفمند را دارد ، شرکت معتبری است و حتی تعرفه قیمت بسیار مناسبی دارد . از جمله فاکتور های مهم در این سامانه پیامک انبوه : امکانات سامانه، بانک شماره های کامل، تعرفه پیامک، پشتیبانی و بروز بودن است.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] (niazpardaz.com/sms)

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]
پنل اس ام اس نیازپرداز نرم افزاری تحت وب، آنلاین با ساختاری ساده و کارآمد مشابه محیط ایمیلتان است، برخلاف دستگاه های ارسال پیامک، نیاز به مودم،سیم کارت و سخت افزار ندارد و در هر زمان و مکانی قابل دسترسی و استفاده است سرعت ارسال پیامک ها در پنل های تحت وب چند صد برابر دستگاه های ارسال پیامک می باشد و از قابلیت اطمینان بسیار بالایی برخوردار هستند با بهره گیری از قابلیت ارسال زمان دار نیازی به اتصال به اینترنت در زمان ارسال نیست. از جمله امکانات سامانه پیام کوتاه نیازپرداز ارسال منطقه ای، صنفی، شهری، کد پستی، هوشمند، متناظر، منشی پیامک، نظرسنجی و مسابقه است.

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

دلایل متمایز بودن [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] :

جامع ترین بانک مشاغل و اصناف، کدپستی، شهری و منطقه ای
ارسال شهری، شغلی، کد پستی و آنتهای موبایل (BTS)
کاهش تعرفه کلیه خطوط برای کاربران و نماینده ها تا ۵۰ درصد
امکان تفکیک جنسی و سنی
پشتیبانی شیفت شب و روزهای تعطیل
گزارش تحویل دقیق وضعیت پیامکها
پشتیبانی شیفت شب

اگر ما بتوانیم ابتدا از دید دریافت کنندگان پیامک تبلیغاتی موضوع را بررسی کنیم و سپس برای رونق کسب کار خود رموز موفقیت را بدرستی بکار بگیریم ، میتوانیم هم رضایت مخاطبان خود را جلب کنیم و هم به کسب و کار خود توسعه دهیم و روز به روز به مشتریان بیشتری خدمات خود را ارائه کنیم و درنهایت از درآمد بیشتر لذت ببریم .

 

[نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ] | [نمایش لینک، فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است. ]

نبض فردا...
ما را در سایت نبض فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان nabz بازدید : 182 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 22:44